onsdag den 14. oktober 2009

Beeswax og 123 scrap udfordring

Majer har lavet en rigtig god artikel på Scrapsisters om brug af Beeswax. Den sprang jeg straks på da jeg lige havde købt Beeswax. Jeg måtte dog først lige ud og finde en billig brugt chokoladesmelter til formålet.


Det giver en rigtig fin effekt på al slags pynt at bruge beeswax, så jeg er glad for min investering. Det vil jeg nok bruge noget mere fremover.


her er det LO jeg har lavet til artiklen.





De to muffins er stempelaftryk som er farvelagt med H2O farver. Jeg har lavet en ekstra top af hver som efter at være farvelagt er dyppet i beeswax. Denne har også fået lidt "krymmel" i form af liquid pearls




Denne har kun fået beeswax:



Prima blomsten er også blevet dyppet i beeswax på kanterne.


Overskriften er farvet og har fået en gang beeswax. Det får mig helt til at tænke på en chokoladekage med glasur på.


Jeg deltog også i 123 Scrap udfordringen - skitse med en twist. Det var et dobbelt LO skitse hvor man desuden skulle bruge maling, stempler, bånd og filt.

Jeg fandt disse herlige billeder fra en tur på Himmelbjerget. Vi er så heldige at bo tæt på det, så vi er deroppe mindst en gang om året. en god lille eftermiddagstur.



Stimlerne har fået bundet scrappersfloss rundt om og hele strimlen er penslet med beeswax. det giver en god grov struktur uden at laget bliver for "glasur-agtigt". Men der skal arbejdes hurtigt da beeswaxen hurtig størkner.


Den hjemmelavede blomst har også fået et lag beeswax og en brad. Det var første gang jeg legede med beeswax så den fik lige lidt rigeligt. Man skal lige lære at arbejde hurtig og have en plan klar for hvordan man får den op igen .....hihi



Endnu en blomst der har fået samme tur.



overskriften er stemplet og klippet ud og har derefter fået en omgang beeswax


tak fordi I kiggede forbi

Ingen kommentarer:

Send en kommentar