søndag den 25. november 2007

Scrap Jule frokost den 18. november

Så fik jeg endelig taget mig sammen til at skrive lidt om vores jule-scrap-frokost. Jeg vil dog starte et lidt andet sted, for lørdag aften prøvede jeg noget helt fantastisk. Vores genboer havde inviteret til pigeaften i deres udendørs jaccuzzi. Hold da op hvor var det både varmt, afslappende og hyggeligt med en gang tøsesnak! Det er lidt grænseoverskridende at gå i badedragt udenfor i november måned og regningen kom også i løbet af søndagen - Halsbetændelse. Jeg har været syg hele ugen - fuldstændig uden energi. Sådan er det jo når man tror man er viking og så måske kun er halvtysker !!

Søndag den 18. november havde vi vores jule-scrap-frokost på Odder bibliotek. Det var bare super hyggeligt. Vi var 9 scrappere og det er ganske pænt. Vi startede med at scrappe. Vi havde lavet en skitsekonkurrence som næsten alle deltog i.

Vi havde pyntet lidt op i lokalet ved siden af og havde julemusik og julepynt (se bare Janes hårbånd) med

I kan se, at vi er vældig koncentrerede.


Anne og Jane


Linda og Line


Henriette og Heidi


Ann-Brith


Gitte




Ved frokosttid spiste vi den medbragte mad som bl.a. bestod af sild, æg, rejer, tunmousse, kyllingesalat, butterdejssnegle med laks og peberrodscreme, lun leverpostej, frikadeller og cheesecake. Det var rigtig hyggeligt og godt. Det sker nok aldrig for mændene at de tager til julefrokost og der kun står sodavand på bordet, men vi skulle jo alle både scrappe og køre bil.

.

Og så lovede jeg jo opskriften på butterdejssnegle med laks og peberrodscreme - så her er den (kun 1 uge forsinket) - håber den kan læses:


Efter maden legede vi pakkeleg med medbragte scrappakker, Det var rigtig hyggeligt og alle fik mindst en pakke.

Skitsekonkurrencen blev vundet af Line med dette dobbelte LO. Hun er bare hurtigt til at scrappe den pige! ser hun ikke yndig ud på giraffen???




Line vil så modtage en præmie fra Multiscrap, som hun sikkert glæder sig til.

Jeg skal også nok lægge det LO ind jeg lavede - selv om jeg ikke var med i konkurrencen. Jeg skal lige have taget et bedre billede.

4 kommentarer:

  1. Ih hvor ser det bare hyggeligt ud :)

    SvarSlet
  2. Hvor ser det bare hyggeligt ud. Det er så fedt at kunne mødes om en fælles hobby :-)

    SvarSlet
  3. Hvor ser I flittige ud - kan godt se problematikken med scrap, bil og alkohol (vi er vist nogle, der skal overnatte, når vi skal holde den fynske version - og der scrapper vi slet ikke :-D )

    SvarSlet
  4. Jamen vi havde det skam osse smadderhyggeligt, så I kan sagtens være misundelige :o)

    P.S. Tak for opskriften, Else - de lakse-peberrods-hapser smagte jo bare fantastisk !!

    SvarSlet