mandag den 18. februar 2008

TV Stars!

Så var vi en lille tur på Odder Bibliotek for at blive filmet til TV2 Østjylland. De viser hver torsdag et indslag over hvad der sker i weekenden og da vi jo har arbejdende udstilling på biblioteket på lørdag ville de lave et indslag om dette.

Det var meget sjovt men også forvirrende at være med til sådan et interview. Alt er jo splittet op i små bider og mange ting måtte vi gøre om og om igen. Først lavede fotografen nogle nærbilleder af scrap ting ex en tote der bliver sat på bordet, 3 scrap værktøj der bliver lagt frem, en fiskars eyelet sætter der smækker (for han ville have noget der larmede) og et album der blev bladret i. Alle tingene måtte vi gøre om og om igen indtil den flinke men bestemte fotograf var tilfreds.

Der blev også taget billeder af os alle 4 siddende dybt koncentreret. Tror da aldrig vi har været så stille og koncentreret før.

Jane er her i gang med at lægge de 3 ting op på et album igen og igen. Trine fra biblioteket står i baggrunden og forsøger at få det til at handle om konfirmation og indbydelser - som jo nok er det vi laver mindst af.



Og det var så her jeg tog billeder med blitz mens kamereraet kørte så de måtte tage "scenen" om igen. Tja - sådan kan det gå, når en amatør fotograf vil lege med de proffesionelle!!!!!



En venlig dame som var på biblioteket blev "indfanget" af jounalisten til at stille nogle spørgsmål til Linda om hvad hun lavede. Det skulle optages af flere gange. Linda viser sider fra feriealbumet og senere lidt fra vores udstilling.



Derefter viste jane nogle ting fra den side hun var i gang med. Og jeg viste et konfirmationskort jeg var ved at lave og min telefon- og adresse bog som jeg lavede færdig i går. Og da lyden var i orden, skulle jeg gøre de samme bevægelser bare uden lyd. Det er meget mærkeligt at vise noget frem uden at sige noget.

Som afslutning satte Line en side i albumet og smækkede ringene sammen. (Fotografen ville igen have noget der larmede!!!) Det måtte hun også gøre flere gange før han var tilfreds.

Så er vi færdige og fotografen (navn ?? piger ) og Jounalisten Karina skulle afsted til Hammel til endnu en optagelse om dans. Nu glæder vi os bare til at se udsendelsen på torsdag, hvor det hele jo er skåret ned til nogle ganske få minutter. Så der er ingen garanti for at vi bliver Tv stars i denne omgang.



Her et lille blik i montret med noget af vores udstilling.


7 kommentarer:

  1. Det lyder til at have været spændende og en sjov oplevelse. hvad klok kommer det på torsdag?

    SvarSlet
  2. Det må man sige i kan noget derovre, tror ikke vi kan se programmet her på sjælland, men måske i programmet "set og sket"

    SvarSlet
  3. Tak for et af dagens grin Else. Kan levende forestille mig, at I var ved at knække sammen af grin over den forestilling. Kan desværre ikke se det torsdag. Ville ellers gerne efter den levende fortælling. Men måske ser jeg "Blitz" LO'et her på bloggen engang. Held og lykke med at blive scrapstar :-)

    SvarSlet
  4. Ved lejlighed må man vist hellere spørge de damer om en autograf !!!
    Flot gået - glæder mig til at se udsendelse som sikkert kun varer et par minutter.

    SvarSlet
  5. ha, ha. Tak for et godt grin, som du satte igang med din dejlige beskrivelse. Især den med den ødelæggende blits - kan lige forestille mig kameramandens opgivende suk, da du tog et billede. Det lyder både som en sjov og lidt anstrengende oplevelse. Håber jeg kan nå at se det torsdag (evt. må jeg komme for sent til min ugentlige motionssession, der starter kl. 20). Mener at det plejer at blive vist lidt før 20.

    SvarSlet
  6. Det lyder da til at ha været et sjov møde med TV2, Gad vide om vi sjællændere kan se det på nettet ???

    SvarSlet
  7. Det glæde jeg mig til at se.
    Ja man kan finde det på nettet.
    Jeg ser tit de nordjyske, selv om jeg bor på Falster.

    SvarSlet